LÁTVÁNYOSSÁGOK ÉS ÉRDEKESSÉGEK

A nemzeti park fő attrakciója a nagy vízesés (skradisniki buk). A skardisniki bukhoz a skardini bejárattól hajójáratok indulnak (ezt a belépőjegy ára tartalmazza), és innen a sétányon gyalog felfedezhető a nemzeti park területe. Figyeljünk arra, hogy ne maradjunk le az utolsó hajóról visszafele, mivel hosszú lenne a gyaloglás a Skradin bejáratig (a Lozovac bejáratig viszont mindössze 875 méter).
A 400 m hosszú, 100 m széles területen nem is egy, hanem 17 vízesés található, az első és az utolsó vízesés közötti szintkülönbség 47 m. A legnagyobb vízesés magassága 37 m.

Krka Nemzeti Park, nagy vízesés

A Krka Nemzeti Park második legnépszerűbb látványossága a Miljevci környékén lévő 25 m magas Roski Slap vízesés, ahol vendéglő is működik. Úton, és a nagy vízeséstől kirándulóhajóval is elérhető. A kirándulóhajó ára a Roski Slaphoz (a belépőjegy nem tartalmazza): június-szeptember között 100 kuna, április-május és október 50 kuna, január-március és november-december 30 kuna. 7-18 éveseknek, a fenti dátumoknak megfelelően, 55 ill. 40 ill. 20 kuna.

Krka Nemzeti Park

A Krka Nemzeti Park Horvátország egy népszerű és igen látványos természetvédelmi területe (sokan csak Krka vízesésként ismerik). Elsősorban akkor kerül elő, ha a Sibenik vagy a Trogir régióban nyaralunk. Ezekben a városokban sokat hirdetik, sok-sok plakátot látunk róla. A Krka Nemzeti Park nagyjából olyan, mint Magyarországon a Szalajka völgy, csak sokkal nagyobban. Ha a környéken járunk, mindenképpen érdemes felkeresni ezt a csodálatos vízesést. A Krka Nemzeti Park (hivatalos nevén: Nacionalni park Krka, magyarosan: Krka vízesés) a Sibenik régió egyik kiemelt turisztikai látványossága. Évente több ezer magyar turista érkezik ide. Ez egy olyan úticél Horvátországban, melyet mi magunk is könnyen felfedezhetünk.

A Krka folyó

A Krka Közép-Dalmácia legnagyobb folyója. A Knin melletti Dinaridák lábánál ered és keskeny sziklafalak között, vízeséseken, tavakon keresztül jut el a tengerbe. A Krka folyó legszebb szakasza a Skradintól kezdődő szakasz, mely egyben a Krka Nemzeti Park része. A 109 km2 területet felölelő Krka Nemzeti Parkot 1985-ben minősítették nemzeti parkká.

Megközelítés, parkolás

A Krka Nemzeti Park bejárata Lozovac településnél található (GPS: 43.795742, 15.967909). Itt egy hatalmas parkolót találunk ahol, biztonságosan meg tudunk állni. Innen egy rövid erdei sétával érjük el a park nevezetességeit. Hajós Krka Nemzeti Park kirándulások közül is válogathatunk. Sibenikből, illetve Skadrinból indulnak szerezett túrák. Ha hajós kirándulással érkezünk, a hajó közvetlenül felvisz a Nagy vízeséshez, ha gyalogosan megyünk, egy kicsit sétálnunk kell.